Dag 5: Saint Quentain - Compiègne 77 km - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 5: Saint Quentain - Compiègne 77 km - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 5: Saint Quentain - Compiègne 77 km

Door: Wim Raaijmakers

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Juni 2017 | Frankrijk, Compiègne

Na een uitgebreid “hotel”ontbijt met alles erop en eraan vertrokken we 8.15 uur vanuit Saint Quentin richting Compiègne. We hadden gelijk de goede route te pakken en de eerste kilometers gingen weer via het jaagpad langs Canal de Saint Quentin. Aanvankelijk was het erg fris en moesten we onze jassen aandoen en leken er enkele verdwaalde regendruppels te vallen.

Evenals gisteren kenden we vandaag dezelfde problemen in alle dorpjes die we passeerden. Geen koffie en geen broodjes, dus weer teren op onze reserves. Eindelijk om half 12 een dorpscafé/gokcafé waar koffie te krijgen was. Daar knap je helemaal van op. Verder door de diverse dorpjes heuvel op en heuvel af. Maar met een goede kopvrouw was dat geen enkel probleem.

Vanaf Noyon, bij een bezoek aan de kathedraal waar we zowaar enkele Nederlandse families ontmoetten, werden we vergezeld door een Nederlandse fietslotgenoot, die onderweg was naar Parijs. We hadden er niet zo veel aan, want hij hield zich mooi uit de wind. Gezamenlijk zijn we verder gefietst, op tijd gerust, gedronken en plannen gemaakt voor de overnachting.

In Compiègne, onze finishplaats, hadden we de keuze uit diverse overnachtingsmogelijkheden. Hier was de eerste mogelijkheid om in een pelgrimsgite te overnachten. We wilden dat ook wel eens meemaken, want eigenlijk waren we te vroeg om te stoppen, 's middags om 15.00 uur. EN pas 77 km gefietst. We verblijven vannacht met zijn drieën in de gite en gaan morgen weer verder richting Parijs en Chartres.

• 04 Juni 2017 - 08:27

Drea Vallenga :

Hoi Wim en Jo wat een pracht avontuur en Wim compliment je reisverslagen zo keurig op orde te houden goed hoor .
    Ik volg ze met veel plezier . Zo fietsen wij ook elke dag met jullie mee .
    Succes met de volgende kmetertjes .
    Gr uit Hintham.

• 04 Juni 2017 - 22:51

Albert En Gerry :

Hoi Jo & Wim,

Met veel bewondering volgen wij jullie op dit mooie fietsavontuur!
    Knap zoals jullie beide omgaan met de Ups en Downs die je op jullie (fiets)pad tegen komen. Voor jou Jo zijn het nog een paar dagen trappen voor Parijs en zeker ook mooie ervaringen rijker.
    We wensen jullie veel succes en voor jou Wim een goed vervolg van de fietstocht.
    Een lieve groet vanuit Nistelrode!
    Albert & Gerry.

Wim

Na 45 jaar werkzaam geweest te zijn als fysiotherapeut op Vivent Mariaoord, ga ik genieten van mijn welverdiende pensioen. Ik wil op een passende, sportieve manier afscheid nemen ten gunste van de beweging op Vivent Mariaoord. Ik organiseer daarom een sponsoractiviteit om geld bijeen te fietsen voor een nieuwe duofiets voor de bewoners. Dit ga ik doen door in de maand juni naar Santiago de Compostella te fietsen. U kunt mij ondersteunen met een sponsorbijdrage door een bijdrage te storten op banknummer NL 14 RBRB 0939 8108 59 o.v.v. Santiago. Elke bijdrage is zeer welkom!!!

Actief sinds 12 Mei 2017