Dag 4: Rumegies - Saint Quentin 103 km - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 4: Rumegies - Saint Quentin 103 km - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 4: Rumegies - Saint Quentin 103 km

Door: Wim Raaijmakers

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Juni 2017 | Frankrijk, Saint-Quentin

De eerste dag in Frankrijk hadden we allebei prima geslapen in een oude verbouwde stal of schuur. Alle eiken balken en landbouwattributen waren nog zichtbaar. En de begroeiing zag er super uit. Dat was alleen al genieten.

Toch zijn we vanmorgen weer vertrokken richting Sameon en over prachtige bospaden reden we naar Beuvry la Foret. We waren zo bezig met de omgeving, de rust en de gezangen van de vogeltjes dat we beiden niet in de gaten hadden dat het vandaag al vrijdag was en a.s. weekend Pinksteren gevierd gaat worden.

We volgden de route zoals deze beschreven staat in het St. Jacobs fietsrouteboekje en dat ging allemaal best voorspoedig. Zonder alle namen te noemen kwamen we via Abscom, Cambrai rond drie uur in Gouy, waar we een stevig bakje koffie gedronken hebben en een superlekker koud pilsje. Daar waren we ook echt aan toe, omdat in de meeste eerder gepasseerde dorpjes nergens een bar/restaurant of bakker te vinden was om iets te drinken of te eten. Gelukkig hadden we 's morgens de nodige flesjes drank ingeslagen, dus we konden toch vooruit. Maar een terrasje pikken is toch net iets anders.

Verder was bekend dat deze route behoorlijk geaccidenteerd zou zijn. Dat hebben we ook geweten. We zijn uiteindelijk in Saint Quentin geëindigd en hebben hierbij de nodige hobbels moeten overwinnen. Maar we zijn beiden met een goed gevoel deze dag doorgekomen. Uiteindelijk hebben we op het einde van de dag nog enkele regendruppels meegekregen van de onweersbui die in de lucht hing. En nu weer rusten voor morgen. Au revoir.

• 03 Juni 2017 - 09:25

Tiny Wijnen:

Hoi Jo en Wim ,

Het gaat goed komen met jullie nog een paar dagen Jo en jouw deel zit er al op .
    Maar heb jij ook aan het bier gezeten ? wat fietsen al niet met je kan doen.

Groeten, Henk en Tiny

• 03 Juni 2017 - 13:48

Bert En Toos De Veer:

Hoi Wim en Jo,

Wat een prestatie al, elke dag meer dan 100 km in de benen! Jo we hopen dat je nog een vest meer bij je hebt!

Hoe is het weer en de temperatuur onderweg?

Veel succes verder Wim en Jo met laatste km's samen.

Jo we horen de verhalen van jou nog wel bij het tennissen als je weer thuis bent!

Wim, veel mooi weer, geluk en gezondheid gewenst!

• 03 Juni 2017 - 14:55

Jeanne En Toon:

Hoi Wim en Jo jullie gaan als ,n speer.
    Jo dadelijk krijg je nog spijt dat je hem niet helemaal fietst.
    Nog veel fietsplezier samen.

Wim

Na 45 jaar werkzaam geweest te zijn als fysiotherapeut op Vivent Mariaoord, ga ik genieten van mijn welverdiende pensioen. Ik wil op een passende, sportieve manier afscheid nemen ten gunste van de beweging op Vivent Mariaoord. Ik organiseer daarom een sponsoractiviteit om geld bijeen te fietsen voor een nieuwe duofiets voor de bewoners. Dit ga ik doen door in de maand juni naar Santiago de Compostella te fietsen. U kunt mij ondersteunen met een sponsorbijdrage door een bijdrage te storten op banknummer NL 14 RBRB 0939 8108 59 o.v.v. Santiago. Elke bijdrage is zeer welkom!!!

Actief sinds 12 Mei 2017