Dag 13: Lémerie - Puisseguin 85 km - Reisverslag uit Puisseguin, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 13: Lémerie - Puisseguin 85 km - Reisverslag uit Puisseguin, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 13: Lémerie - Puisseguin 85 km

Door: Wim Raaijmakers

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 Juni 2017 | Frankrijk, Puisseguin

Deze fietsdag stond wel een beetje in het teken van het afscheid van mijn gewaardeerde collega’s. Zij zouden immers weer naar huis gaan, na een weekje “vakantie” en gezellig mee fietsen. Ik was wel een beetje extra gespannen.

Na onze barbecue van de vorige avond waren we toch alle drie op tijd wakker om bijtijds te kunnen vertrekken voor onze laatste gezamenlijke rit. Frank ging starten, want hij wist, om terug te komen op de route vanuit Lémerie, dat we gelijk gingen beginnen met een hele steile klim. En zo was het ook, ik kon de top niet fietsend bereiken, dus maar lopen.

We kwamen onderweg niet zo veel spectaculaire dorpjes tegen, dus hadden we mooi de gelegenheid om de afgelopen dagen nog een de revue te laten passeren. Beiden waren we het er over eens dat het toch een leuke ervaring is om als collega’s zo een week samen door te brengen. Je maakt elkaar op een andere manier mee. We hebben elkaar gesteund en begeleid tijdens onze fietstochten. Bijzonder was wel dat, zowel Hettie als Frank, mij bijzonder geholpen hebben door steeds op tijd voor eten en drinken te zorgen, geschikte plekjes te zoeken voor pauzes en te wisselen van fietspartner en op tijd op zoek te gaan naar overnachtingsplaatsen, zodat we wisten waar we naar toe moesten. Ze slaagden daar steeds in, we hebben overnacht in B&B, gite en hotel. Alles meegemaakt.

De laatste etappe voor Hettie liep van Aubeterre-sur-Drone tot Servanches. Dit was een rustig stuk zonder al te veel bobbels, zodat we lekker konden doorrijden. Ook voor Hettie was deze week een leuke ervaring om ook haar sportieve kwaliteiten nog eens aan te spreken. Want als jonge moeder ben je natuurlijk heel anders actief dan wat ze gewend was vanuit het verleden. Kortom allemaal tevreden mensen. Na de lunch hebben we afscheid genomen, zij vertrokken richting Nederland en ik richting Puisseguin, zo’n 35 km verderop. Daar hadden ze voor mij nog een overnachting geregeld in Château des fleurs Roques. Een prachtig kasteelachtig oud hotel met volop ruimte voor mij alleen nu. Ik had die dag 85 km gefietst, was dus op tijd in het hotel en daarna op mijn gemak wat kunnen bijkomen. We zitten toch ruim op schema om vanaf woensdag/donderdag de Pyreneeën te lijf te gaan.

  • 12 Juni 2017 - 21:18

    Tonny Van Der Heijden:

    Wim,
    Hoi, leuk om jouw/jullie dagelijkse fietsverhalen te lezen. Op deze manier bijzonder om je tocht te volgen. Na 2 weken ben je wel in het wielerritme en gaat het uitstekend, een prachtige prestatie. Veel succes de komende dagen en blijf genieten, het is zeker de moeite waard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Na 45 jaar werkzaam geweest te zijn als fysiotherapeut op Vivent Mariaoord, ga ik genieten van mijn welverdiende pensioen. Ik wil op een passende, sportieve manier afscheid nemen ten gunste van de beweging op Vivent Mariaoord. Ik organiseer daarom een sponsoractiviteit om geld bijeen te fietsen voor een nieuwe duofiets voor de bewoners. Dit ga ik doen door in de maand juni naar Santiago de Compostella te fietsen. U kunt mij ondersteunen met een sponsorbijdrage door een bijdrage te storten op banknummer NL 14 RBRB 0939 8108 59 o.v.v. Santiago. Elke bijdrage is zeer welkom!!!

Actief sinds 12 Mei 2017
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 26296

Voorgaande reizen:

12 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

30 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: