Dag 26: Cacabelos - Samos 75 km - Reisverslag uit Samos, Spanje van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 26: Cacabelos - Samos 75 km - Reisverslag uit Samos, Spanje van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 26: Cacabelos - Samos 75 km

Door: Wim Raaijmakers

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Juni 2017 | Spanje, Samos

Na een goede nachtrust in ons futuristische hotel in het industriegebied van Ponferrade vertrok ik met goede moed samen met Marianne. Het eerste stuk tot de koffie in Vega de Valcarce bleek al redelijk lastig. Gemene klimmetjes en veel draaien en keren onder de snelweg door, die hoog boven het dal uittoornde. Daarna werd het echt pas lastig.
Inmiddels had Jo het stokje overgenomen en probeerde mij zo goed mogelijk te ondersteunen. Verschillende lange klimmen leidden ons naar een hoogte van 1300 meter. Dat was regelmatig afstappen, op adem komen en weer doorgaan. Gelukkig ontmoetten we een aantal andere fietsers, waarmee we ons leed konden delen en het ook erg zwaar hadden de toppen fietsend te bereiken. Ook twee Nederlandse echtparen, die al een aantal weken op pad waren.
Uiteindelijk bereikten we om half drie de top op de Alto Poio, waarna we aan de verdiende afdaling van 12 km lengte mochten beginnen.

We koersten snel naar Samos, waar René een hostel had geboekt. Na 75 toch wel zware kilometers waren we allemaal blij om van de rust te gaan genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Na 45 jaar werkzaam geweest te zijn als fysiotherapeut op Vivent Mariaoord, ga ik genieten van mijn welverdiende pensioen. Ik wil op een passende, sportieve manier afscheid nemen ten gunste van de beweging op Vivent Mariaoord. Ik organiseer daarom een sponsoractiviteit om geld bijeen te fietsen voor een nieuwe duofiets voor de bewoners. Dit ga ik doen door in de maand juni naar Santiago de Compostella te fietsen. U kunt mij ondersteunen met een sponsorbijdrage door een bijdrage te storten op banknummer NL 14 RBRB 0939 8108 59 o.v.v. Santiago. Elke bijdrage is zeer welkom!!!

Actief sinds 12 Mei 2017
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 26303

Voorgaande reizen:

12 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

30 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Fietsen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: