Dag 10: Château-Renault - Dangé-St.Romain 109 km - Reisverslag uit Dangé-Saint-Romain, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 10: Château-Renault - Dangé-St.Romain 109 km - Reisverslag uit Dangé-Saint-Romain, Frankrijk van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 10: Château-Renault - Dangé-St.Romain 109 km

Door: Wim Raaijmakers

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Juni 2017 | Frankrijk, Dangé-Saint-Romain

Kennelijk was de dag van gisteren erg vermoeiend geweest, want we waren pas om 8 uur wakker. De werkbespreking en het ontbijt vergden nogal wat tijd, waardoor we pas om 9.15 uur konden vertrekken. Vanaf hotel Le Lurton in Château-Renault vertrokken we langs de rivier de Brenne richting Tours, de voorlopige tussenstop. Frank startte weer in de volgauto, zorgde voor aanvulling van de proviand en hield in de gaten of we wel op de goede route bleven.

Rond 11.00 uur bereikten we het dorpje Vernou, waar we Frank op het terras aantroffen, achter een grote fles cola. Er was op het moment een gezellige weekmarkt gaande en zowaar troffen we nog enkele supporters uit het verpleeghuis op de markt. Even bijgetankt en een hernieuwde routeplanning gemaakt voor we weer verder gingen. Lunchen en parkeren in het centrum van Tours leek ons bijna onmogelijk, dus kozen we voor een plekje voorbij Tours. De weg langs diverse kleinere plaatsjes ging snel, lekker over een rustig fietspad langs de Loire. Via een hangbrug de stad ingereden, enkele mooie foto’s nog genomen en geëindigd op het plein bij de kathedraal. Daar was het erg druk, ook veel Nederlanders, die geīnteresseerd waren in onze pelgrimage. Echt leuk.

Via het station, waar we nog een stempel bemachtigd hadden, zijn we de drukke stad uitgekomen op weg naar onze lunchplek. In een rustig parkje streken we neer om de inwendige mens te versterken voor de middagrit met Frank. We hebben Hettie met de rommel achtergelaten en zijn zo snel mogelijk gestart, want we hadden gepland te eindigen in Dangé-Saint-Romain, dus we hadden nog meer dan 50 km voor de wielen en het was al over 14.30 uur.

Frank ging voortvarend van start, had de hele morgen al zijn energie opgekropt en sleurde me mee over de wegen. Binnen 10 km afstand hadden we al een klim van 8-10% en even later een klim van 12%. Hij gedroeg zich als een meesterknecht en binnen de kortste keren zaten we op schema om op tijd de volgende overnachtingsplaats te halen. Hettie had ondertussen in Dangé-Saint-Romain een B&B geregeld, echt een toplocatie. Hele aardige gastheer, die beter Engels sprak dan Frans, en ons overal behulpzaam bij was. Hij heeft ook een was gedraaid voor ons, zodat we allen er weer fris opstaan de volgende dag. 's Avonds nog een pizza gaan eten, ons welverdiende pilsje gedronken en uiteindelijk, na onze 109 afgelegde km, als een blok in slaap gevallen.

Wim

Na 45 jaar werkzaam geweest te zijn als fysiotherapeut op Vivent Mariaoord, ga ik genieten van mijn welverdiende pensioen. Ik wil op een passende, sportieve manier afscheid nemen ten gunste van de beweging op Vivent Mariaoord. Ik organiseer daarom een sponsoractiviteit om geld bijeen te fietsen voor een nieuwe duofiets voor de bewoners. Dit ga ik doen door in de maand juni naar Santiago de Compostella te fietsen. U kunt mij ondersteunen met een sponsorbijdrage door een bijdrage te storten op banknummer NL 14 RBRB 0939 8108 59 o.v.v. Santiago. Elke bijdrage is zeer welkom!!!

Actief sinds 12 Mei 2017