Dag 27: Samos - Melide 77 km - Reisverslag uit Melide, Spanje van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 27: Samos - Melide 77 km - Reisverslag uit Melide, Spanje van Wim Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 27: Samos - Melide 77 km

Door: Wim Raaijmakers

Blijf op de hoogte en volg Wim

25 Juni 2017 | Spanje, Melide

In het gemoedelijke Samos hadden we van onze nachtrust genoten in het Victoria hotel. Onder onze hotelkamer stroomde continu een riviertje/watervalletje voorbij. Voor de een rustgevend, voor de andere storend. Na de vele klimmen van de laatste dagen zou het vandaag rustiger worden met een lange klim van 12 km tot 720 meter hoogte. Daar tegenover stond ook een afdaling van bijna 9 km lengte. Het verschil in snelheid was hierbij wel extreem, omhoog ploeterend met 7 km en soms dalend met 45 km/u. Wel even opletten, zeker als een boer met zijn loslopend vee plotseling de weg op komt. Strak in de remmen dus.

Zo passeerden we diverse dorpjes en opvallend hierbij is dat er overal gelegenheid voor de pelgrimgangers om te rusten, eten of te slapen. Ook zie je nu hele stromen pelgrims langs de weg lopen, alleen, met kleine of grote groepjes. En uit alle mogelijke landen. Met enkele Nederlandse wandelaars hebben we ook nog gesproken. Een mevrouw, die 10 weken geleden alleen op pad was gegaan, vertelde dat het haar beste keuze was om dit te gaan doen.

Nu we aan de andere kant van de Pyreneeën zijn beland zie je ook dat de begroeiing veranderd is. Weer groen, volop bomen en struiken en weilanden, waar ook gewone Spaanse koeien rondlopen. Gelukkig zijn de temperaturen nu ook iets draaglijker, gemiddeld 30 gr. Vanmorgen moesten we zelfs met een jas aan vertrekken, zo fris en heiig was het. Toen de zon na tienen doorbrak werd het aangenaam om te fietsen.

Marianne en Jo wisselden steeds af om met mij mee te fietsen. Maar René, die op het laatste moment geblesseerd moest afhaken, voelde zich vandaag zo goed, dat hij een stuk met lichte klimmen en dalen, heeft meegefietst. Zonder problemen, dus goed nieuws voor hem. Vandaag dus weinig bijzondere dingen onderweg te zien, zodat we redelijk vroeg in de middag ons appartement bereikten na 77 fietskilometers. Hier werden we overigens nog verwend met een zwembad, waar we vrijuit gebruik van mochten maken. Nu onszelf opmaken voor de laatste 60 km van morgen, het moment dat we Santiago gaan bereiken.

• 26 Juni 2017 - 07:20

Henk En Tiny Wijnen:

Hallo Wim en Jo Marian en René,

Knap dat jullie in zo'n korte tijd het einddoel vandaag al gaan bereiken.
    Geniet ervan, veel succes met de laatste kilometers .

Groeten, Henk en Tiny

• 26 Juni 2017 - 08:26

Jose:

Geweldig Wim .
    Heel veel succes met de laatste km .Het is leuk om je te volgen,super hoor en knap gedaan .

Groetjes José

• 26 Juni 2017 - 12:31

Tonny:

Fantastisch Wim en Jo René Marianne dat jullie het doel bereikt hebben . En late we ook Hetty en Frank niet vergeten die hebben ook aan mee geholpen om je doel te bereiken . En straks is het genieten van je prestatie . Wij vinden t knap . Groetjes Tonny , Frans, Rens , Bregje

• 26 Juni 2017 - 16:18

Rina:

Gefeliciteerd, Geweldig wat je met ondersteuning van Jo, René, Marianne, Hetty en Frank hebt bereikt...... geniet nog een paar dagen samen in Santiago de Compostela.
    Het is een hele prestatie die geleverd hebt!

• 27 Juni 2017 - 08:23

Anja Pikker:

Gefeliciteerd Wim, wat een geweldige prestatie!

• 27 Juni 2017 - 09:03

Frank En Hettie:

Bedankt voor alle felicitaties maar laten we Wim niet vergeten. wat een topper is die man. Wij hadden het hem niet nagedaan terwijl we toch gemiddeld dertig jaar jonger zijn. Meer dan petje af.

Wim

Na 45 jaar werkzaam geweest te zijn als fysiotherapeut op Vivent Mariaoord, ga ik genieten van mijn welverdiende pensioen. Ik wil op een passende, sportieve manier afscheid nemen ten gunste van de beweging op Vivent Mariaoord. Ik organiseer daarom een sponsoractiviteit om geld bijeen te fietsen voor een nieuwe duofiets voor de bewoners. Dit ga ik doen door in de maand juni naar Santiago de Compostella te fietsen. U kunt mij ondersteunen met een sponsorbijdrage door een bijdrage te storten op banknummer NL 14 RBRB 0939 8108 59 o.v.v. Santiago. Elke bijdrage is zeer welkom!!!

Actief sinds 12 Mei 2017